Hoe te vervangen en vervangen reguliere expressies in MEL

   June 13

Maya is een van de meest krachtige software tools voor animatie, 3-D graphics en rendering. Maya Embedded Taal is de gepatenteerde scripting interface voor Maya, waardoor elke controle en werking van de grafische user interface in de handen van de scripter. Deze functionaliteit kan de gebruiker repetitieve taken te automatiseren. Ook kan de gebruiker in staat om grote, verre programmabestanden te veranderen door middel MEL's ondersteuning van reguliere expressies (reguliere expressies), een computing-standaard voor tekstanalyse en manipulatie.

Instructies

1

Open de Maya script editor in de menubalk:. "Window", "General Editors" en "Script Editor" Om een ​​wedstrijd te maken en te vervangen regex script, eerste typ een string voor de reguliere expressie aan te passen; in dit geval zal het een spil kubus object dat u hebt gemaakt zijn. Elke keer als je een nieuw object, Maya voegt er een nummer op zijn naam. Deze groeit snel omslachtig als je meer en meer objecten te maken. Dus, sommige schoonmaakmiddelen in orde is. Begin de reiniging door het identificeren van een genummerde object en toe te wijzen aan een variabele:

string $ knooppunt = "pCube1 | pCubeShape223";

Dit zal de vorm attribuut van een spil kubus object overeenkomen.

2

Verwijder de numerieke achtervoegsel van de spil kubus attribuut vorm door te verklaren andere string variabele met de reguliere expressie die overeenkomt met en vervangt de numerieke achtervoegsel. De lijn van het script code ziet er als volgt uit:

string $ noSuffix = match ".*[^0-9]" $node ;

Dit zoekt naar elke volgorde van de cijfers 0 tot 9 aan het einde van de door de variabele $ knooppunt genoemde snaar en verwijdert. Aan het eind van het script, typ de volgende printopdracht dat de gebruiker die het script klaar is met draaien informeert. Als alles bij elkaar, deze wedstrijd en vervang script ziet er als volgt uit:

string $ knooppunt = "pCube1 | pCubeShape223";

string $ knooppunt = "pCube1 | pCubeShape223";

print "Script Done"

3

Ga naar de menubalk en selecteer "Script" en "Run." Het script zoekt naar een "pCube" vorm attribuut genummerd als 233 en ontdoet het nummer. Wanneer voltooid, dient het tekstvenster onderaan de pagina zeggen "Manuscript Done."


© 2018 botetote.com | Contact us: webmaster# botetote.com